Logo cora Wijn

title

subtitle

signupTitle

signupSubtitle

tab.fav

tab.tasting

empty.title

title

empty.title

seePromotionsempty.or empty.login empty.login_basket
forgot_password

Kenmerken

Beschrijving

Bleke rosékleur. De neus is elegant, met toetsen van bloemen en wit fruit zoals perzik. In de mond is de wijn rond en soepel, met een fijne spanning op de afdronk. Een harmonieuze, aangename wijn.

Aroma's

Primaire aroma's
CitrusvruchtenCitrusvruchten
Witte bloemenWitte bloemen
PerzikPerzik

Druivenrassen

Grenache
60%
Cinsault
35%
Syrah
5%

Smaakadvies

Bewaartijd : 2024 - 2025
Serveertemperatuur : tussen 9° en 12°
Smaakcombinaties : Charcuterie, Gegrilde vis, Slaatjes
Charcuterie, Gegrilde vis, Slaatjes

Productieproces

Vinificatie: klassieke rosé vinificatiestandaarden, luchtpersen, filtratie, temperatuurcontrole. Rijping: roestvrijstalen vaten.

Expertcommentaar

distinction
92/100
Savoury light red berry nose, with a fresh herbal and floral lift. Good articulation of fruit on the palate. Fresh, crisp and with good persistence.

Domein

Vins Bréban

Av. de la Burlière, 83170 Brignoles - Frankrijk

Jean-Jacques Bréban, voorzitter en CEO van Vins Bréban, erfde de passie voor wijn van zijn vader Raymond Bréban. In 1952 ontdekte de oprichter van het bedrijf, Raymond Bréban, de wijnen uit de Provence en besloot hij zich toe te leggen op de productie en promotie van Provençaalse kwaliteitswijnen. Tegen 1960 werkte hij samen met 10 wijnhuizen en bouwde hij duurzame relaties op met consumenten en wijnmakers. De ontwikkeling, rijping, productie en marketing van Provençaalse wijnen vormen de kernactiviteiten van "Vins Bréban". Altijd met aandacht voor de behoeften van zijn klanten en partners, houdt het bedrijf rekening met alle specifieke kenmerken van zijn wijnen om wijnen te produceren die de identiteit van het terroir respecteren en tegelijkertijd trouw blijven aan het imago van de Provence. In 1968 nam Jean-Jacques Bréban, de zoon van Raymond Bréban, de leiding van het bedrijf over en bleef vol overtuiging werken aan de uitmuntendheid van het product. Zijn globale aanpak is gebaseerd op de principes van kwaliteit, authenticiteit, respect voor de gewassen en het milieu (duurzame landbouw) en een constante zoektocht naar een nieuwe smaak die een mix van het verleden en het heden uitdrukt.

Landgoed wijnen