Logo cora Wijn

title

subtitle

signupTitle

signupSubtitle

tab.fav

tab.tasting

empty.title

title

empty.title

seePromotionsempty.or empty.login empty.login_basket
forgot_password

FAQ Cora Wine

Hier vind je de antwoorden op de meest gestelde vragen over cora Wine. Als je de informatie die je zoekt niet kunt vinden, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen via het formulier in de voettekst.

Vragen over corawine.be

Zijn de wijnen op corawine.be dezelfde als in de cora hypermarkten?

Ja, maar naargelang de voorraden in de winkels is het mogelijk dat een wijn verkrijgbaar is in een cora hypermarkt en niet meer op corawine.be of omgekeerd. 

Zijn de prijzen op corawine.be dezelfde als in de cora hypermarkten?

Ja. De verkoopprijzen zijn dezelfde, behalve bij tijdelijke lokale promotieacties.

Is er een korting voor grote bestellingen?

Nee, wij wensen de best mogelijke prijs het ganse jaar aan te bieden aan onze klanten ongeacht de hoeveelheid. Daarom rekenen we een lage prijs per fles. Wij verlenen dus geen extra korting in verband met de hoeveelheid.

Moet er een minimumhoeveelheid aangekocht worden om te kunnen bestellen?

Neen, er is geen minimumhoeveelheid om te kunnen bestellen.

Vragen over de bestelling

Kan ik per fles bestellen?

In de meeste gevallen worden de wijnen per karton of in een houten kist per 6 flessen van 75cl verkocht. Enkel de wijnen met de melding “afzonderlijk verkocht” kunnen per 1 besteld worden. 

Kan ik verschillende wijnen mengen om een karton van 6 flessen samen te stellen?

Nee. De wijnen worden geleverd in hun originele verpakking, zoals ze rechtstreeks van het domein komen. U kan alleen bestellen per karton of houten kist met 6 flessen van dezelfde wijn.

Ontvang ik een bevestiging van mijn bestelling?

Ja. U krijgt automatisch een e-mail met de bevestiging van uw bestelling en een overzicht van de referenties, zodat u die ook later nog kan bekijken.

Kan ik een lopende bestelling nog wijzigen?

Nee. Van zodra u uw bestelling hebt bevestigd, kan u ze niet meer wijzigen.

Kan ik mijn bestelling of een vorige bestelling terugvinden op de website?

Ja. Alle bestellingen worden opgeslagen in het archief. U kan ze bekijken via uw klantenrekening.

Wat als ik het paswoord van mijn klantenrekening ben vergeten?

Paswoord vergeten? Klik op de link 'uw paswoord vergeten?' in het loginscherm.

Ik wil graag een factuur. Kan dat?

Ja, u kan uw factuur downloaden in uw cora Wine-account door te klikken op ‘factuur downloaden’. 

Wat gebeurt er als een product in mijn bestelling niet op voorraad is?

U wordt op de hoogte gevracht door ons en dan hebt u de keuze tussen 2 opties. U kan kiezen om terugbetaald te worden of u kan wachten tot de wijn opnieuw op voorraad is. In het 2e geval nemen wij dan opnieuw contant met u op om een nieuwe levering te organiseren.

Ik wens mijn herroepingsrecht uit te oefenen voor mijn bestelling.

Neem contact op met de klantenservice (via de hulpwidget of per e-mail op contact@corawine.be) en vermeld je volledige contactgegevens en bestelnummer. Je ontvangt een retourlabel en hebt 14 dagen de tijd om de artikelen in je bestelling terug te sturen. Ga voor meer informatie naar https://www.corawine.be/fr/c/cgv.html.

Vraagen over de levering

Hoe kan ik laten leveren?

Onze transporteur levert op eender welk adres in België: bij u thuis, op kantoor, bij een buur, … 

Kan ik buiten België laten leveren?

Nee. Leveringen zijn alleen mogelijk op het Belgische grondgebied. 

Kan ik de dag van de levering kiezen?

Ja. De levering kan gebeuren binnen de 7 werkdagen na de dag van de bestelling, zaterdag inbegrepen. 

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd op het gekozen adres?

Vanaf de volgende dag als u de bestelling in de week plaatst vóór 13u. U kan echter de dag kiezen die u het best past binnen de 7 werkdagen na de dag van de bestelling. 

Hoeveel kost de levering?

De kosten bedragen € 10 voor elke levering in België, in de week en op zaterdag tussen 8 en 18u, ongeacht het aantal flessen. Leveringen van € 300 (btw inbegrepen) zijn gratis. U kan ook ’s avonds en op zaterdag (voor- of namiddag) laten leveren; in dat geval wordt een supplement van € 6 tot € 7,50 in rekening gebracht. 

Hoe kan ik genieten van een gratis levering?

Bestel voor meer dan € 300 (btw inbegrepen) en laat uw bestelling in de week of op zaterdag tussen 8 en 18u leveren op om het even welk adres in België. 

Kan ik ’s avonds laten leveren?

Ja. In dat geval wordt een supplement van € 6 aangerekend voor elke levering tussen 18 en 22u tijdens de week. 

Kan ik mijn bestelling op zaterdag laten leveren?

Ja, mits een toeslag van € 3 voor levering tussen 8 en 18u, € 7,50 voor levering tussen 8 en 13u of € 6 voor levering tussen 13 en 18u. Op zaterdagochtend wordt u rond 8u automatisch een e-mail gestuurd met het uur van de levering (in een venster van 3 uur). We melden u bijvoorbeeld dat uw bestelling wordt geleverd tussen 13 en 16u. 

Kan ik het uur van de levering kiezen?

Nee. U kan echter wel een tijdvenster kiezen: van 8 tot 18u in de week, van 18 tot 22u in de week en op zaterdag tussen 8 en 18u, tussen 8 en 13u of tussen 13 en 18u. Naargelang het gekozen venster betaalt u een supplement van € 6 tot € 7,50. 

Kan ik meer nauwkeurige informatie over het tijdvenster krijgen?

Ja. Op de dag van de levering wordt u rond 8u ’s ochtends automatisch een e-mail gestuurd met het uur van de levering (in een venster van 3 uur). We melden u bijvoorbeeld dat uw bestelling wordt geleverd tussen 14 en 17u. 

Wat gebeurt er als ik afwezig ben op de dag van de levering?

Ben je afwezig, dan wordt een kaartje in uw brievenbus achtergelaten en sturen we u een e-mail. Via een weblink kan u een andere leveringsdag afspreken. 

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd op het gekozen adres?

Vanaf de volgende dag als u de bestelling in de week plaatst vóór 13u. U kan echter de dag kiezen die u het best past binnen de 7 werkdagen na de dag van de bestelling. 

Is er een garantie voor de levering?

Ja. Alle wijnen die bij de bestelling worden aangeboden, zijn beschikbaar in onze opslagplaatsen. De levering van de flessen in een goede staat is gegarandeerd. Bij verlies, breuk of beschadiging worden de flessen gratis vervangen, zonder bijkomende leveringskosten. 

Wat moet ik doen als de levering niet overeenstemt met mijn bestelling?

Als u een probleem vaststelt, meldt het dan aan de chauffeur. Naargelang het probleem kan u de volledige levering of een deel ervan weigeren. Breng ons daarvan op de hoogte via het contactformulier dat u op de website vindt. 

Kan ik laten leveren op kantoor, bij een vriend, bij een buur, op mijn tweede verblijfplaats?

Ja. U kan in uw klantenrekening meerdere leveringsadressen invoeren. Bij de bestelling kiest u dan gewoon het gewenste leveringsadres. 

Vragen over de garanties

Een wijn bevalt me niet. Kan ik hem omruilen?

Ja. Als een wijn u niet bevalt, kunt u ons dat melden binnen de 3 maanden na de aankoop. We betalen u het volledige karton terug. Het bedrag dat overeenstemt met de waarde van het karton op het ogenblik van de bestelling wordt op uw klantenrekening gecrediteerd onder de rubriek “Mijn tegoeden”. Meer info in onze beloften. 

Hoe ga ik te werk om een wijn om te ruilen?

Steek de (lege) fles die u niet bevalt terug in het karton bij de 5 andere flessen en meld ons het probleem via de link “Een wijn terugsturen”, die u vindt in de rubriek "mijn orders" van uw account. We contacteren u snel om een datum voor de terugname van het karton af te spreken en uw rekening te crediteren. 

Een wijn die ik heb gekocht in een cora hypermarkt bevalt me niet. Kan ik me laten terugbetalen via corawine.be?

Nee. In dit geval nodigen wij u uit om u naar het onthaal van uw cora hypermarkt te begeven waar u de wijn hebt gekocht.

Een wijn die ik heb gekocht via corawine.be bevalt me niet. Kan ik hem omruilen in een cora hypermarkt?

Nee. Een wijn die u hebt gekocht op corawine.be kan alleen worden omgeruild via corawine.be

Hoe kan ik contact met u opnemen?

Via het contactformulier dat u vindt aan de onderzijde van elke pagina op de website. 

Hoe krijg ik toegang tot mijn persoonlijke gegevens?

Eens u ingelogd bent kunt u naar uw accountinformatie gaan door op uw naam te klikken bovenaan de pagina. Daar vindt u alle gegevens die u ons heeft meegedeeld, evenals uw bestelhistoriek. U kunt de informatie op elk moment wijzigen. 

Vragen omtrent de grote cora Wine proeverijen

Wat is er nieuw in 2023?

HORNU en MESSANCY

Een becommentarieerde wijnproeverij met een dertigtal wijnen onder de leiding van een wijnexpert van ons cora Wine Team.

Een sfeervolle masterclass, zittend, met een groep van 50 deelnemers.

 

GENT

Een vrije wijnproeverij met de aanwezigheid een veertigtal wijnmakers. 

 

ROCOURT, LA LOUVIERE, CHÂTELINEAU en AUTOWORLD

Een vrije wijnproeverij met de aanwezigheid van wijnmakers zoals de voorgaande jaren. 

Wat is de prijs voor de wijnproeverij?

De deelname aan een degustatie kost €20 per persoon.
De betaling gebeurt op de dag zelf aan de ingang, contant of met Bancontact.

Om de wachtrijen te beperken, raden we je aan om het juiste bedrag bij de hand te hebben als je contant wilt betalen.